Wednesday, 14 April, 2021

 

F1 Greg Morris
April 14, 09:00 - 09:30english
Keynote: Winning the CX race: How Formula 1 adapted to new expectations for fan experience in the pandemic
Greg Morris, Formula 1register
Ipsos Joachim von Maltzan 450x450
April 14, 09:40 - 10:10deutsch
UX in der MaFo - Added Value oder Paradigmenwechsel?
Joachim von Maltzan, Ipsosregister
JonWard TobiiPro
April 14, 09:40 - 10:10english
Getting close from a distance: Capturing implicit consumer insights remotely
Jon Ward, Tobii Proregister
Rogator Johannes Hercher (1)
Rogator Johannes Hercher (1)
April 14, 10:20 - 10:50deutsch
Gelebte Customer Centricity durch den Einsatz des NPS®plus Systems von Rogator
Johannes Hercher / Dr. Axel Theobald, Rogatorregister
IR Soeren Scholz
Zalando Osterloh Laura Co Ref Interrogare1
April 14, 10:20 - 10:50deutsch
Wer geht, wer bleibt? Zalando, Conjoint und die Schätzung der Kundenabwanderung
Sören Scholz, Interrogare; Laura Osterloh, Zalandoregister
Dr  Steffen Egner MediaAnalyzer 450x450
Joachim Netz MediaAnalyzer 450x450
April 14, 11:00 - 11:30deutsch
TV vs. Online im Werbeduell. Warum Cross-Channel heute Pflicht ist und wie Pretests schlecht adaptierte Onlinespots erkennen
Dr. Steffen Egner / Joachim Netz, MediaAnalyzerregister
Dr Peter Aschmoneit quantilope 450x450px
April 14, 11:00 - 11:30english
Stories beat Statistics: How Insight Managers accelerate their impact
Dr. Peter Aschmoneit, quantiloperegister
Benjamin Rietti E Tabs
April 14, 11:40 - 12:10english
Automating and innovating reporting insights to maximise efficiency
Benjamin Rietti, E-Tabsregister
Herbert Hoeckel moweb
April 14, 11:40 - 12:10deutsch
Customer Centric Marketing - Wie aus guten Daten bessere Kommunikation wird
Herbert Höckel, mo’web researchregister
April 14, 12:10 - 13:00
Networking Break
 
eye square Referent Stefan Schoenherr succeet21
eye square Referentin Lisa Neumann succeet21
April 14, 13:00 - 13:30deutsch
Optimale Wirkung im digitalen Werbekosmos: der Einfluss von Werbekontakten auf Kaufimpulse im Online-Shop.
Stefan Schönherr / Lisa Neumann, eye squareregister
Cornelia Krebs
April 14, 13:00 - 13:30deutsch
Be emotional – or die. Die erste Emotionsdatenbank Deutschlands für Werbung.
Cornelia Krebs, september Strategie & Forschungregister
jdavid p+m
April 14, 13:40 - 14:10deutsch
Egal ob Smart Home oder Eiche rustikal: Wie deutsche Wohnzimmer zu Innovation Hubs werden
Julia David, Produkt + Marktregister
Dawid Adamczyk Neurohm
Anna Szydlo Neurohm
April 14, 13:40 - 14:10english
Adapt. Shift. Survive. How we are forced to change our thinking about the things we took for granted
Dawid Adamczyk / Anna Szydlo, Neurohmregister
Frenus Thomas 450x450
April 14, 14:20 - 14:50deutsch
Best Practices for B2B Market Insights
Thomas Allgeyer, Frenusregister
Stephan Soine
April 14, 14:20 - 14:50deutsch
Wie nachhaltig ist Ihr Markenerfolg? Das volle Potential Ihrer Marke erkennen - jetzt und in Zukunft
Stephan Soine, Toluna - Harris Interactiveregister
April 14, 14:50 - 15:40
Networking Break
 
Civey Steffen 450x450
bilendi_Andreas 450x450
bilendi_William 450x450
April 14, 15:40 - 16:10 english
Multi-Channel qual research in 2021 - How KANTAR Qualitative reaches target groups in-the-moment.
Andreas Knappstein & William Yattah, Bilendi / Kamaljit Kaur & Patrick Pfefferkorn, Kantarregister
Hamish Brandwatch
April 14, 15:40 - 16:10english
Beyond Search: The Journey to Measuring and Predicting Consumer Behavior
Hamish Morgan, Brandwatchregister
Dynata Jan 450 x450
April 14, 16:20 - 16:50deutsch
Methoden zur Gewinnung von Erkenntnissen in einer zunehmend datenschutz-zentrierten Welt.
Jan Laufhütte, Dynataregister
Referent Norstat Deutschland GmbH Conny Ifill
Referent Norstat Deutschland GmbH Dominik Ebbers
April 14, 16:20 - 16:50english
DIY tools for market research – curse or blessing?
Conny Ifill / Dominik Ebbers, Norstatregister
Syperek 450px
Martin Grupe 450px
April 14, 17:00 - 17:30deutsch
Community Research bei der Deutschen Bahn (DB): So viel mehr als Surveys
Sebastian Syperek, DB Vertrieb / Martin Grupe, SKOPOS CONNECTregister
Concertare Harald Becker 450px
April 14, 17:00 - 17:30deutsch
Kunden glücklich machen – Mit integrierter Marktforschung eine exzellente Customer Experience generieren.
Harald Becker, concertareregister
The Research Club
April 14, 18:00 - 21:00deutsch
succeet21 Virtual Networking Party
The Research Clubregister

 

 

Thursday, 15 April, 2021

 

Freenet Schramm
Freenet sven
April 15, 09:00 - 09:30deutsch
Keynote: Brand touchpoint Marktforschung - Auswirkung auf UX Design der Befragungen. Eine Case Study.
Anke Schramm & Sven Eichhorn, Freenetregister
Robert Wucher 450x450px GfK
Peter Gabriel 450x450px GfK
April 15, 09:40 - 10:10deutsch
GfK Brand Architect: Marke muss verkaufen!
Robert Wucher / Peter Gabriel, GfKregister
Verdel StraightONE Head
April 15, 09:40 - 10:10deutsch
From Design Thinking to Customer Thinking
Bastian Verdel, StraightONEregister
oliver tabino q agentur
oliver tabino q agentur
April 15, 10:20 - 10:50deutsch
Samana® Case Study: Von der Zielgruppenforschung über das Concept Writing zum fertigen Produkt
Oliver Tabino, Q Agentur für Forschung / Dr. Christiane van der Kuil, Evonikregister
rpampel por 1133 (1)
April 15, 10:20 - 10:50deutsch
Insights und Lösungen mit agilen Expert Communities – So geht‘s!
Raffaela Pampel, Produkt + Marktregister
Loenneker rheingoldsalon
April 15, 11:00 - 11:30english
Research, der etwas bewegt: Störungs- und Zerstörungsskills
Jens Lönneker, rheingold salonregister
Nagy DataExpert
Tamas Andrasi DataExpert
Akos Munnich
April 15, 11:00 - 11:30english
Real-time analysis of best-worst data types
Dr. Jenő Nagy / Tamás Andrási, DataExpert; Prof. Dr. Ákos Münnich, University of Debrecenregister
Innofact Thunig (1)
Laureen Kaub Innofact
April 15, 11:40 - 12:10deutsch
Die Digitalisierung der qualitativen Marktforschung ­- Erfolgsfaktoren und Learnings aus Online-Fokusgruppen
Christian Thunig / Laureen Kaub, Innofactregister
Ipsos Martina Vollmer 450x450
Ipsos Diana Livadic 450x450
April 15, 11:40 - 12:10deutsch
Measure, Act & Learn: Holistisch und flexibel Kampagneneffekte verstehen und optimieren
Dr. Martina Vollmer / Dr. Diana Livadic, Ipsosregister
April 15, 12:10 - 13.00
Networking Break
 
Heiko Schimmelpfennig IfaD
Anneke Schwier IfaD
April 15, 13:00 - 13:30deutsch
Insight Booster für Conjoints: Studiendesigns außerhalb des Standards
Dr. Heiko Schimmelpfennig / Anneke Schwier, IfaD Institutregister
SKIM Julia Goernandt
SKIM Christiane Meyer
April 15, 13:00 - 13:30english
Data-Driven Decision Making 2.0 through Data Fusion
Jessica Rainalter / Christiane Meyer, SKIMregister
hannes woelfer management consult
dr juergen eisele management consult
christian schaefer management consult
April 15, 13:40 - 14:10deutsch
Customer Centricity 4.0
Hannes Wölfer / Dr. Jürgen Eisele / Christian Schaefer, management consultregister
seissmo natacha dagneaud quadrat
April 15, 13:40 - 14:10deutsch
Web Site Story: KI enthüllt rivalisierende Web-Auftritte!
Natacha Dagneaud, Séissmoregister
Danyo Dimitrov JTN
April 15, 14:20 - 14:50english
Quality is important, but price is important – the ultimate sampling trade-off
Danyo Dimitrov, JTNregister
Uta Huemer Skopos Apr15
Oliver Kern Skopos Apr15
April 15, 14:20 - 14:50english
SKOPOS ONE, die Research-Plattform für alle Fälle: individuell, universell, effizient.
Uta Hümer, SKOPOS RESEARCH / Oliver Kern, SKOPOS CONNECTregister
April 15, 14:50 - 15.40
Networking Break
 
FriedaPreuss 72dpi 450x450px SpiegelInstitut
April 15, 15:40 - 16:10deutsch
Kreativhappen aus der Creatables Methode – Workshop
Frieda Preuß, Spiegel Institutregister
Torben450x450
April 15, 15:40 - 16:10english
OfficeReports! Simplify the workflow from data to Infographic based PowerPoint presentations.
Torben Laustsen, OfficeReportsregister
Rogator Johannes Hercher (1)
T_Rauh
April 15, 16:20 - 16:50deutsch
In drei Schritten erfolgreich zum eigenen Kunden- und Zielgruppen-Panel.
Johannes Hercher / Theresa Rauh, Rogatorregister
Heather Hughes Cint
Oscar Carlsson Cint
April 15, 16:20 - 16:50english
Connecting data for greater consumer understanding and actionable insights in a post-cookie world
Heather Hughes / Oscar Carlsson, Cintregister
Navdeep Snotra 450x450
Maxine Fox 450x450
Holly Carter 450x450
April 15, 17:00 - 17:30english
A Fireside Chat: Learn How Giraffe Insights Leveraged Industry Leading Agility and Digital Delivery to Drive Their Success
Navdeep Snotra / Maxine Fox, Giraffe Insights; Holly Carter, Confirmitregister
Civey Steffen 450x450
April 15, 17:00 - 17:30deutsch
So kommen Ihre Botschaften in Ihren Zielgruppen an – Kampagnenoptimierung mit Echtzeit-Daten
Steffen Braun, Civeyregister
Civey Steffen 450x450
Civey Steffen 450x450
Civey Steffen 450x450
April 15, 17:40 - 18:30deutsch
Podiumsdiskussion: Wohin geht die Reise der großen Marktforschungsinstitute?
Ralf Ganzenmüller (Ipsos), Andreas Pohle (Kantar) und Hartmut Scheffler. Moderation: Holger Geißler.register

 

 

Friday, 16 April, 2021

 

Florian Heyden
April 16, 09:00 - 9:30deutsch
Keynote: Driving a consumer-centric ORG. It’s about ‚what‘ not ‚how‘.
Florian Heyden, Nestlé Switzerlandregister
Dr HolgerLiljeberg INFO GmbH
April 16, 09:40 - 10:10deutsch
Nur viele Wege führen zum Ziel - Mixed Mode in Corona-Zeiten
Dr. Holger Liljeberg, INFOregister
Skopos Elements Christopher Harms 450x450
Skopos Elements Sebastian Schmidt 450x450
April 16, 09:40 - 10:10deutsch
Data Science statt „Jugend forscht“: Datenprodukte mit Business Impact entwickeln
Christopher Harms / Sebastian Schmidt, SKOPOS ELEMENTSregister
Friedrich Freksa  Malte GapFish
Forsting  Matthias GIM
April 16, 10:20 - 10:50english
GIM Traces reveals patterns of mobility and awareness in a year of fundamental changes.
Malte Friedrich-Freksa, GapFish; Matthias Forsting, GIMregister
Rogator Johannes Hercher (1)
T_Rauh
April 16, 10:20 - 10:50deutsch
Medienforschung mittels Abonnenten- und Leser-Panels (Case-Study)
Johannes Hercher / Theresa Rauh, Rogator / Tanja Seiter, Burda Verlagregister
Gábor Hahn
April 16, 11:00 - 11:30deutsch
Online-Tools zur Kartierung neuer Landschaften für die qualitative Forschung während und nach Covid
Gábor Hahn, Harris Interactive - Tolunaregister
IR Soeren Scholz (1)
IR Vollmer Julia
April 16, 11:00 - 11:30deutsch
Shopper Insights – Von der Einkaufsplanung bis zum Regal
Sören Scholz / Julia Vollmer, Interrogareregister
Gerda Swinkels Legierse 450x450
Jorgen Schuren 450x450
April 16, 11:40 - 12:10english
“What gets measured, gets done!” Customer Experience at ROCKWOOL
Gerda Swinkels-Legierse, Grodan; Jørgen Schüren, Confirmitregister
Cedura Dongowski 450x450
April 16, 11:40 - 12:10deutsch
Automatisches Preis- und Aktionstracking. Digitale Lösungen für Preis- und Markttransparenz.
Sascha Dongowski, Ceduraregister
April 16, 12:10 - 13:00
Networking Break
 
Ennio Armato FFIND
Alessandro Imborgia FFIND
April 16, 13:00 - 13:30english
Smart Respondent Era - The new normal of market research
Ennio Armato / Alessandro Imborgia, FFINDregister
stefan seng management consult
markus mayer management consult
marina kern management consult
April 16, 13:00 - 13:30deutsch
Omnichannel Intelligence
Stefan Seng / Markus Mayer / Marina Kern, management consultregister
Anja Wenke Head of DocCheckResearch
April 16, 13:40 - 14:10deutsch
Die Vermessung der digitalen Transformation im Corona-Jahr 2020: Case-Beispiele aus dem Healthcare-Sektor.
Anja Wenke, DocCheck Researchregister
Mike_Page
April 16, 13:40 - 14:10english
Voice interactions and detecting emotions; the perfect couple in research.
Mike Page, Phebiregister
Madlen Schaefer MediaAnalyzer 450x450
Andreas Boettcher MediaAnalyzer 450x450
Philipp Schulte RMS 450x450
April 16, 14:20 - 14:50deutsch
Das geht ins Ohr: Der Klang erfolgreicher Audiospots. Mit RMS Spotguide wirksame Spots gestalten
Madlen Schäfer / Andreas Böttcher, MediaAnalyzer; Philipp Schulte, RMSregister
oliver tabino q agentur
April 16, 14:20 - 14:50 english
The Future of Insights in a Post-COVID19 World
Kristin Luck, ESOMAR Presidentregister
April 16, 14.50 - 15.40
Networking Break
 
eye square succeet21 Referentin Portrait Carina de Lopez
April 16, 15:40 - 16:10deutsch
Apps und Websites im UX Schnelltest: wie Online Benchmarking effizient Stärken und Schwächen aufdeckt
Carina de López, eye squareregister
David Schmidt Neticle
April 16, 15:40 - 16:10deutsch
Feedback collection at all digital touchpoints – best practices from the telco and banking industry
David Schmidt, Neticleregister
Tatt_Chen
April 16, 16:20 - 16:50 deutsch
A Scientific Approach to Engaging Customers in Asia - Engagement As A Service: A Taiwan Case Study.
Tatt Chen, GMO Researchregister

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand

Contact

Phone:  +49 7151 / 90 383 90
Email: info@succeet.de

Address

succeet GmbH
Im Baumstückle 45
71334 Waiblingen